Benvinguts al club del tricòpter!

Avui ens hem llevat a les 6:30h. Endevineu la raó? Doncs per complaure el nostre esperit naturalista, és a dir, per estudiar “bitxets” i agafar una insolació. Malgrat tenir l’esperança de poder dormir durant el trajecte, ja que hem hagut d’agafar dos vehicles diferents per arribar als estanys de Closell i Naorte, ens ha estat impossible a la majoria. Les úniques que ho van aconseguir van estar l’Anusha i la Marina, fet que ens va despertar una profunda admiració cap a elles.

Avui no hem estat els únics interessats per raspallar pedres i electrocutar peixos.

- Què? – diu la Pili i riu.
- Qui ha vingut? – pregunta l’Eli
- Com? Els de Quèquicom? – afegeix el Lucas mentre rasca pedres.

Xof! Se sent de sobte, i tothom sap que ha estat el Gerard qui ha ficat la pota a l’aigua. Bromes apart, hem arribat als estanys a les 9h del matí amb moltes ganes. Ens hem repartit per grups i hem mesurat diversos aspectes de la seva qualitat biològica: la transparència de l’aigua, la seva profunditat, la temperatura, la quantitat de clorofil·la (al biofilm i a la columna d’aigua), els macroinvertebrats, el zooplàncton, el fitoplàncton, els peixos i els amfibis.

I si creieu que això és molta feina, també hem hagut de fer d’actors. Sobretot la Mireia, l’Eulàlia i la Marina, que han estat tot el matí amb una barqueta al mig del llac acompanyats de l’equip del programa del canal 33 “Quèquicom”.

A la tarda, els 51 estudiants ens hem dividit en dos grups: el primer, que ha fet una visita al centre de fauna i el segon, que han una cursa d’orientació. Finalment, el Pere Renom, reporter de “Quèquicom”, ens ha fet una xerrada sobre la divulgació científica a la televisió.

Els nostres companys de fotosíntesi han fet un canvi d’investigadors: han arribat un italià (el Davide) i un francès (el Florian). Així doncs han fet un joc de coneixença i s’han presentat amb el nom i una afició. Han preparat tints i se’ls han assignat juntament amb un portaobjectes que tenia òxid de titani. Han fet un “break” per primera vegada durant el matí i els hi ha anat bé que els hi toques el sol –com a les plantes–. Finalment, han construït un espectrofotòmetre amb Lego.

En canvi, els nostres companys de biodiversitat primer han fet teoria sobre els diferents tipus de mutacions, causes i conseqüències d’aquestes. També han fet la teoria sobre alineaments de seqüencies d’ADN i han fet una pràctica a l’ordinador sobre alineaments de gens i proteïnes.

Al matí, els de biomedicina han exposat la presentació que s’havien preparat per parelles sobre les diferents plantes medicinals de l’hort remeier de Món Natura Pirineus (usos tradicionals i la forma molecular que els atorgava aquestes propietats). Després, han fet una excursió fins a l’hora de berenar durant la qual han après diferents característiques de les plantes que han trobat i han posat en pràctica els seus coneixements. Han arribat a la Mata de València, que és un bosc preciós. Finalment, quan ja arribaven, han trobat la lavanda en un terreny força escarpat, on s’han jugat la vida per obtenir una mostra d’una planta medicinal que podria salvar vides.

Els d’astronomia han fet un seguit de teoria sobre simulacions fetes per ordinador de galàxies col·lisionant, i també sobre la formació de l’Univers. A més a més, han analitzat les dades que van observar ahir i han calculat l’edat del cúmul que van veure.

Llarga vida a la flora i a la fauna i a la crema solar!

Elisenda Baró
Laura Benito
Eulàlia Arrizabalaga
Lucas Bogaert
Marina Sala
Gerard Marcet
Mireia Gasco
Anusha Bieliukas
Carme López
Pilar Roig

... del grup “Ecosistemes aquàtics de muntanya, com els afecten les activitats humanes? ”

Comentaris

hahahahaha!! Gerard, no canvïis mai!!! força i endavant ecosisitemes!!!